Praktika analüüs





 Läbides praktikat Sillamäe gümnaasiumis, sain ma ainulaadse võimaluse tutvuda ühe olulise figuuriga haridusprotsessis - huvijuhi. Minu juhendajaks oli Elizaveta Shilman, tõeline professionaal oma valdkonnas. Minu eesmärk oli süveneda, kes on huvijuht, millised ülesanded on tema ees ja proovida ennast selles rollis. Elizaveta juhendamisel sain ma teada, et huvijuhi töö ei piirdu ainult ürituste korraldamisega. Huvijuht on sild õppeprotsessi ja õpilaste isiklike huvide vahel, aidates lastel avastada oma talente ja neid arendada.


Elizaveta näitas mulle, et selle rolli edukaks täitmiseks on vaja mitte ainult osata korraldada ja planeerida, vaid ka leida individuaalne lähenemine iga lapse juurde, toetada nende huve ja ergutada loovust. Koos töötasime välja ja viisime läbi mitmesuguseid üritusi, mis olid suunatud laste loovuse ja meeskonnatöö arendamisele.


See praktika võimaldas mul mitte ainult omandada väärtuslikke professionaalseid oskusi, vaid ka kogeda rõõmu sellest, et saan anda panuse noorema põlvkonna arengusse, aidates lastel leida oma kutsumust ja rõõmu õppimisest.


PEAMISED EESMÄRGID


Praktilise kogemuse omandamine


Suhtlemis-ja koostööoskuste arendamine


Ürituste ja tegevuste planeerimine


Dokumentide analüüs ja läbivaatamine, mis on seotud kooliväliste tegevuste korraldamisega.




MINU ÜLESANDED

Osalemine igapäevastel üritustel, kogenud kolleegidelt juhendamise ja tagasiside saamine.


Vestluste algatamine, ürituste ja projektide ühine korraldamine õpilaste ja õpetajatega.


Omandada dokumenditöö oskused, süvendada nende tähtsuse ja rolli mõistmist professionaalses valdkonnas.





15.02.2024 - praktika algus

20.02.2024 - 9. klasside vastuvõtt gümnaasiumisse, avatud uste päev

23.02.2024 - EV106 (Eesti Vabariigi aastapäev)

08.03.2024 - rahvusvaheline naistepäev

01.04.2024 - esimene aprill

Umbes 06.04.2024 - stsenaariumi kirjutamine direktori vastuvõtuks, olümpiaadi ja võistluste võitjate autasustamine




Analüüsimiseks valisin Gibbs'i meetodi, kuna see pakub selget struktuuri kogemuse analüüsimiseks. Selline struktuur aitab mõtteid süstematiseerida ja teeb refleksiooniprotsessi organiseeritumaks.


Gibbs'i meetod ergutab kogemuse põhjalikku analüüsi. See võimaldab mitte ainult sündmusi kirjeldada, vaid ka süvitsi analüüsida oma tundeid ja reaktsioone, tuvastada positiivseid ja negatiivseid külgi.


1. Kirjeldus : Minu praktika Sillamäe gümnaasiumis algas 15. veebruaril 2024. Juba esimestel minutitel tundsin end seal nagu omal kohal: gümnaasiumi seinte vahel oli mugav viibida, kuna valitses sõbralik ja produktiivne õhkkond. Tutvusin kooli juhtkonna ja aktiivsete noortega, kes kuulusid õpilasesindusse.

Varsti hakkasin aktiivselt osalema koolielus. Üks minu esimesi ülesandeid oli osalemine avatud uste päevadel, kus aitasin korralduslikes küsimustes, nagu üheksandike rühmade ja klasside kaupa jaotamine. See võimaldas mul paremini mõista, kuidas kool seestpoolt toimib, ning omandada esimesed ürituste korraldamise oskused.

Üks keerulisemaid ülesandeid oli eelseisev üritus, mis oli pühendatud Eesti Vabariigi aastapäevale (EV106) ja toimus 23. veebruaril 2024. Mind määrati korraldaja abiliseks. Töö ilma minu juhendaja, Jelizaveta Šilmanita, oli keeruline, eriti koostöös teise õpetajaga. Sellegipoolest, vaatamata raskustele ja mõningatele puudujääkidele, pean üritust õnnestunuks.

Praktika käigus püüdsin arendada ka oma tehnilisi oskusi. Õppisin töötama Canvaga, luues plakateid ja bännereid erinevateks üritusteks. Need oskused osutusid minu jaoks kasulikeks ja huvitavateks.

Lisaks suurematele üritustele osalesin ka väiksemate korraldamisel. Näiteks 8. märtsiks valmistasime koos gümnaasiumi poistega tüdrukutele tantsuga õnnitluse. 1. aprillil mõtlesime koos õpilasesindusega välja ja korraldasime paroodiavõistluse veebis. Kuigi see võistlus ei õnnestunud nii, nagu olime planeerinud, analüüsisime põhjalikult ebaõnnestumise põhjuseid, mis andis väärtusliku õppetunni tulevikuks.

Praktika hõlmas ka reisi Tartusse. Sillamäe Gümnaasiumi meeskond võttis osa Ida-Virumaa Ettevõtlikkuse Arenguprogrammi kogemusõppe päevast. Nad mängisid "Ettevõtliku Kodaniku" mängu.
2. Tunded : Praktika Sillamäe gümnaasiumis tõi mulle kaasa kogu emotsioonide ja tunnete spektri. Oli hetki, mil tundsin väsimust ja apaatiat, mõnikord ei tahtnud ma üldse midagi teha. Neid seisundeid mõjutasid mitte ainult professionaalsed kohustused, vaid ka muud tegurid ja sündmused minu isiklikus elus.

Sellegipoolest kogesin praktika jooksul ka palju positiivseid emotsioone. Töötades õpilaste ja kolleegidega tundsin sageli rõõmu ja rahulolu täidetud ülesannetest. Näha, kuidas lapsed aktiivselt osalevad üritustel ja naudivad meie ühist tööd, oli uskumatult inspireeriv.

Eriti meeldiv oli näha oma töö tulemusi ja saada positiivset tagasisidet kolleegidelt ja õpilastelt. Kõik need hetked said minu jaoks praktika oluliseks osaks ja andsid mulle jõudu edasi liikuda, hoolimata raskustest.
3. Hinnang : Olen hinnanud oma tööd praktika jooksul üsna kõrgel tasemel. Arvan, et suutsin edukalt täita enamikke mulle antud ülesandeid ja saavutada seatud eesmärgid. Olen rahul oma panusega erinevatesse projektidesse ja üritustesse, mille korraldamises osalesin.

Tänu saadud kogemustele olen õppinud palju uusi oskusi ja suutnud rakendada oma teadmisi praktikas. Näiteks osalesin aktiivselt erinevate ürituste planeerimisel ja läbiviimisel, arendasin oma tehnilisi oskusi ja õppisin töötama meeskonnas. Isegi keerulistes olukordades, nagu Eesti Vabariigi aastapäeva ürituse korraldamine, suutsin leida lahendusi ja viia töö edukalt lõpule.

Kuigi esines ka väljakutseid ja mõningaid raskusi, olen nende lahendamisega toime tulnud ja näen neid kui väärtuslikke õppetunde tulevikuks. Kolleegidelt ja õpilastelt saadud positiivne tagasiside kinnitab minu hinnangut, et olen teinud head tööd.

Kokkuvõttes pean oma tööd praktika jooksul õnnestunuks ja tunnen, et olen andnud oma parima, et kaasa aidata Sillamäe gümnaasiumi koolielu rikastamisele ja õpilaste arengule.
4. Analüüs : Kevadkontsert ja lõpukell näitasid, et oskan õpilasi kaasata ja motiveerida. Rollimäng ja plasttopside püramiid aitasid arendada õpilaste loovust ja koostööoskusi. Retropäeva probleemid näitasid, et kommunikatsioon ja ettevalmistus on väga olulised. Suutsin siiski raskustest üle saada ja ürituse edukalt läbi viia, mis näitas minu kohanemisvõimet ja probleemilahendusoskusi.
5. Järeldus : Oma töö kvaliteedi parandamiseks võin ma oma ülesandeid hoolikamalt planeerida, pöörata rohkem tähelepanu suhtlusoskuste arendamisele, eriti kolleegidega koostööd tehes, ning aktiivselt läbi viia eneseanalüüsi ja refleksiooni, et tuvastada valdkonnad, kus saaksin veel paremaks muutuda. Lisaks püüan pidevalt õppida ja areneda, osaledes koolitustel ja üritustel, mis aitavad mul oma teadmisi ja oskusi laiendada.
6. Tegevusplaan : Ma tahaksin seda praktikakogemust veel kord korrata, sest olen kindel, et järgmisel korral oleksin enesekindlam ja usaldaksin rohkem oma võimeid. See kogemus aitas mul mitte ainult arendada oma erialaseid oskusi, vaid ka isiksuslikult kasvada. Ma sooviksin seda võimalust uuesti kasutada, et veelgi süveneda koolikeskkonda, jätkata õppimist ja laiendada oma silmaringi.


Tagasiside praktika juhendajalt:


Elina läbis praktika Sillamäe Gümnaasiumis huvijuhi ametikohal. Elina oli aktiivselt kaasatud igapäevasesse tööprotsessi ning omandas praktika jooksul mitmekülgse kogemuse, mis hõlmas endas järgmist:

● Huvitegevuse ja noorsootöö valdkonna tegevuste kavandamine ja korraldamine gümnaasiumis.

● Gümnaasiumi õpilasomavalitsusega seotud tegevuste ja õpilasesinduse töö juhendamine.

● Õpilaste ja koolitöötajate informeerimine huvitegevusega seotud sündmustest.

Lisaks järgis Elina oma töös gümnaasiumi regulatsioonidokumentatsiooni ja osales huvijuhi tegevusplaani koostamises. Praktika jooksul oli Elinal võimalus iseseisvalt planeerida ja läbi viia kooli üritusi praktikajuhendaja toetusel, millega ta sai edukalt hakkama.

Selle kogemuse põhjal võin kindlalt öelda, et Elina on olnud aktiivne ja initsiatiivikas, pakkudes uusi ideid ja lahendusi kooli huvitegevuse arendamiseks. Elina on väga vastutustundlik ja tähelepanelik, mis võimaldab tal edukalt täita oma ülesandeid. Tal on head teoreetilised teadmised noorsootöös ja ta oskab neid edukalt praktikas rakendada. Elina juhendas ja toetas õpilasi nende tegevustes, pakkudes neile vajalikku abi ja suunamist. Ta suutis luua usaldusväärse ja toetava keskkonna, kus õpilased tundsid end motiveerituna ja kaasatuna. Ta suutis luua tugevaid suhteid mitte ainult õpilaste, vaid ka kooli personaliga. Ta oskas kuulata ja arvestada erinevate osapoolte arvamusi, mis aitas kaasa sujuvale koostööle.

Soovitan Elinal jätkata oma oskuste arendamist, eriti keeleoskuste ja tegevuste pikaajalise planeerimise osas. Olen kindel, et nende oskuste täiendamine aitab tal veelgi paremini oma tööülesandeid täita ja saavutada suuremaid eesmärke. Lisaks soovitan omandada praktilisi kogemusi noorsootöös teistes valdkondades ning osaleda noorsootöötajate koolitustel, et saada põhjalikumaid teadmisi ja valida huvidele kõige paremini vastav tegevusala.

Tema töö praktika ajal andis koolile palju juurde ning jättis positiivse jälje nii õpilastele kui ka kooli personalile!

Elizaveta Shilman





Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Juhtimine ja kommunikatsioon. Õpipäevik.

Minu eelmise õppeaasta analüüs