Kohtumine mentoriga. STARR mudel.
Tere!
Valisin just STARRi mudeli, sest minu arvates saab selle abil täpsemalt kirjeldada meie ühist tööd mentoriga.
Meie lugu toreda mentori Laine Ülemaante`ga sai alguse seoses Kutseala kogukonna ainega. Ootasin väga temalt kirja ja nii saamegi 3. märtsil (2023) minu klassikaaslane Siretiga kirja, milles saame teada, et meie mentor on huvijuht ühes Kilingi-Nõmme gümnaasiumis. Ta on sellel erialal tegutsenud aastast 2005 ja minu arvates on see igati väärt.
Laine pakkus välja, et teeme esimese Zoomi kohtumise, kus saaksime rääkida ja üksteist paremini tundma õppida.
Minu esimene kohtumine Lainega oli 24. märtsil, kui lõpuks nägime üksteist ja veetsime ühe imelise tunni juttu ajades. Rääkisin endast, oma vähesest noortega töötamise kogemusest. Ja Laine rääkis muidugi oma kogemusest ja sellest, mida ta tööl teeb. Arutasime ka oma ootusi. Teda oli väga huvitav kuulata. Seadsime ka eesmärgid. Meie mõlema jaoks on see väga oluline kogemus.
Ka meie järgmine kohtumine toimus 28. märtsil Zoomis, kus arutasime, mida tahaksime teada meid huvitava juhendaja tööst. Meile ja Siretale oli oluline õppida erinevas vanuses lastega töötamist, samuti oli huvitav suhelda juhi ja kolleegidega. Samal päeval vaatasime läbi Laine esitluse "Noorsootöötaja koolis". Selles ettekandes oli palju kirjeldatud, millised tegevused ja ülesanded teeb huvijuht.
Meie kolmas kohtumine toimus 21. aprillil. Seal esitasime konkreetseid küsimusi, mis meid huvitasid. Samuti käsitleti probleeme, mis võivad koolis tekkida. Sireta esitas huvitava küsimuse, mis mind ka kõige rohkem mõtlema pani. Mida teha, kui õpilased toovad koolipeole või noortekeskusesse alkoholi (näiteks koolidiskole). Kahjuks seda juhtub. Ma mõtlen, kuidas seda ennetada. Igal klassil on oma klassijuhataja, tavaliselt sellistel üritustel (väljaspool kooliaega) õpetajad alati tööl ei ole. Kuid jõudsime arutamises selleni, et kui on samal ajal majas palju õpetajaid, siis saab seda paremini vältida.
3. kokkusaamisel hakkasime veidi mõtlema, et miks meil Siretaga Kilingi-Nõmme on vaja tulla ja mida me ootame Lainelt.
Minu jaoks oli see väga põnev. Tahtsin väga minna, aga kartsin teed. Kuna olen Kilingi-Nõmmest väga kaugel. Valisime päeva, mil läheme pikemaks ajaks. Selle tulemusena otsustasid nad 4. koosolekul kuupäeva – 8. mai. Otsustasime, et peame 2 päevaks minema. Pereolude tõttu sain aga minna vaid 1 päevaks. Aga see päev oli väga tegus.
Kilingi-Nõmme päev algas sellest, et ärkasin kell 4 hommikul ja juba kell 5 hommikul olin teel. Hommikul kell 9 olime juba Sireta ja Lainega koolimaja juures kokku saamas. Ja nii meie tegus päev algas. Rääkisime palju, jalutasime ja nägime, millised näevad välja võimlas klassiruumid, aktuste saal ja palju muud. Laine kabinetis käisime läbi dokumentatsiooni, vaatasime ühe projekti kirjutamist ja kuidas seda keskkonnas õigesti koostada. Rääkisime väga toredate ja lahkete gümnaasiumi töötegijatega. Nad kõik rõõmustasid meid nähes ja said meiega veidi aega veeta.
Väga huvitav on see, et gümnaasium asub õpilaskodu, muusikakooli ja noortekeskuse kõrval. Kõigis nendes kohtades, mida me külastasime, olid väga lahedad emotsioonid. Minu jaoks oli oluline võrrelda noortekeskuseid Sillamäe ja Kilingi-Nõmme. Need on minu meelest väga erinevad. Arvan, et Kilingi-Nõmme noortekeskusest võib saada eeskuju. Mulle avaldas muljet ka muusikakool, mul on hea meel, et selles koolis käib suur hulk osalejaid. Mis õpilaskodusse puutub, siis see on üsna mugav, ilus ja kõigi mugavustega.
Meie päev lõppes kell 16:00, kurb oli tõdeda, et järgmisel päeval ei saagi tulla... Aga ma saan aru, et kõik on ees ja kindlasti teeme Lainega ka edaspidi koostööd! Laine, aitäh selle kogemuse eest, oli rõõm sinuga rääkida ja neid päevi veeta!!!
Kasutatud allikad.
Noortekeskuste hea tava. (2018). Eesti Avatud Noortekeskuste Ühendus. https://ank.ee/wp-content/uploads/2018/09/Noortekeskuse_Hea_Tava_2018.pdf
Boogard, K. (2022). The STARR Method. The Secret to Acing Your Next Job Interview. https://www.themuse.com/amp/advice/star-interview-method
Ülemaante, L. (2023). Taotluskiri. https://cdn.fbsbx.com/v/t59.2708-21/347230114_983991259260919_4827737643020985602_n.doc/Playboxi-taotluskiri_2023.doc?_nc_cat=105&ccb=1-7&_nc_sid=0cab14&_nc_ohc=yEBsnpNVbbsAX__-SOQ&_nc_ht=cdn.fbsbx.com&oh=03_AdSZLu0nA13IH1xpqNyZEDebt7ctvXKnX9H7bHRmF4iA0w&oe=647A9725&dl=1
Eesti Noorteühenduste Liit - https://enl.ee/
Pilli, E. ja Vau, I.(2013). STARR tehnika kasutamine varasemate õpingute ja töökogemuse arvestamisel. https://www.hm.ee/sites/default/files/documents/2022-06/starr_juhend_loplik.pdf
Kommentaarid
Postita kommentaar